Πανελλήνιες 2019: Προστατέψτε τα μάτια σας από την πολύωρη μελέτη

Λίγες μέρες έμειναν για την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η αγωνία και το άγχος κορυφώνονται. Οι μαθητές έχουν αρχίσει την πολύωρη μελέτη, συχνά χωρίς τα απαραίτητα διαλείμματα. Αυτό θυμίζει μια θυσία λογική για μια καλύτερη βαθμολογία, αργότερα όμως μπορεί να έχει κάποιες συνέπειες στην οφθαλμική τους υγεία.

Ναι μεν οι καλοί βαθμοί μετράνε για να ακολουθήσουν το επάγγελμα των ονείρων τους, ωστόσο και η καλή υγεία των ματιών τους, τους προσφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής.

Το Cosmoptical είναι εδώ με χρήσιμες συμβουλές, που θα βοηθήσουν τους υποψήφιους φοιτητές να ξεκουράζουν τα μάτια τους κατά τη διάρκεια της πολύωρης μελέτης μπροστά σε έναν υπολογιστή ή πάνω από τα βιβλία.

Χρησιμοποιείτε καλό και επαρκή φωτισμό.

Ο σωστός φωτισμός είναι βασικός για ξεκούραστη όραση κατά τη διάρκεια της μελέτης. Όταν είμαστε νέοι τα μάτια μας έχουν τη δυνατότητα να ανταπεξέρχονται καλά ακόμη και σε χαμηλό φωτισμό, όμως όταν αυτό συμβαίνει συχνά και για πολλές ώρες μπορεί να είναι επιζήμιο.Φρόντισε το γραφείο σου να βρίσκεται κοντά σε κάποιο παράθυρο.

Αν οι ώρες που διαβάζεις είναι απογευματινές χρησιμοποίησε κατάλληλες λάμπες γραφείου.Αν κάποιες ώρες διαβάζεις πιο χαλαρά στο κρεβάτι μπορείς να χρησιμοποιείς τις ειδικές λάμπες που προσαρμόζονται πάνω στα βιβλία.

Να κάνετε περιοδικά διαλείμματα

Τα μάτια μας δεν έχουν σχεδιαστεί ώστε να εστιάζουν για αρκετή ώρα σε μικρά αντικείμενα ή μπροστά από οθόνες υπολογιστών. Αν διαβάζεις για περισσότερο από μια ώρα ξεκίνα τα διαλείμματα.

Κάνε πέντε με δέκα λεπτά διάλειμμα από το διάβασμά σου, χωρίς να έχεις τύψεις ότι χάνεις χρόνο.Εκτός του ότι θα βοηθήσεις τα μάτια σου να ξεκουραστούν, θα ξεκουράσεις και το μυαλό σου για περισσότερη συγκέντρωση στην συνέχεια του διαβάσματός.

Επίσης αν διαβάζεις μπροστά σε μια οθόνη, τότε τα βλέφαρα δεν ανοιγοκλείνουν συχνά με αποτέλεσμα να μην υγραίνονται σωστά τα μάτια.

Το διάλειμμα θα βοηθήσει στην επαναφορά της υγρασίας των ματιών σου.Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις σταγόνες τεχνητών δακρύων για την πιο άμεση ενυδάτωση και ανακούφιση των ματιών.

Να κάνετε ειδικές ασκήσεις στα μάτια σας

Υπάρχουν απλές αλλά αποτελεσματικές ασκήσεις που μπορεί κανείς να κάνει με τα μάτια. Μια καλή άσκηση είναι να κρύψεις τα μάτια με τις παλάμες σου για λίγα λεπτά, χωρίς να επιτρέπεται στο φως να εισχωρεί. Αυτό το απόλυτο σκοτάδι είναι αναζωογονητικό για τα μάτια και βοηθά στην καλύτερη εστίαση.

Μια άλλη απλή άσκηση είναι να γυρίζεις το βλέμμα δεξιά και αριστερά κρατώντας το για κάποια δευτερόλεπτα στην κάθε πλευρά. Έπειτα επανέλαβε την ίδια άσκηση πάνω και κάτω. Αυτή η άσκηση βοηθάει στην εκγύμναση των μυών των ματιών που δυστυχώς μένουν αδρανείς κατά την διάρκεια της μελέτης.

Άλλη μια άσκηση είναι να κοιτάζεις συχνά για λίγα λεπτά έξω από το παράθυρο ή ακόμη να βγεις έξω στο μπαλκόνι ή την αυλή του σπιτιού σου έτσι ώστε να εστιάσεις σε μεγαλύτερες και ευρείες εικόνες.

Και τέλος προσέξτε τη διατροφή σας

Μπορεί να φαίνεται αστείο, όμως η σωστή διατροφή βοηθάει και στην καλή θρέψη των οφθαλμών.

Υπάρχουν τροφές που βοηθάνε στην καλή υγεία των ματιών, όπως τα πολύχρωμα λαχανικά και φρούτα, λόγω των καροτενοειδών αλλά και των αντιοξειδωτικών που περιέχουν. Επίσης τα ω-3 λιπαρά που βρίσκονται κυρίως στα ψάρια βοηθούν στην ξηροφθαλμία.

Άλλη μια πλούσια πηγή σε καροτενοειδή είναι και τα αυγά. Μια ισορροπημένη λοιπόν διατροφή πλούσια σε λαχανικά και φρούτα, βοηθάει στην καλή υγεία των ματιών αλλά και του σώματος γενικότερα, κάτι που χρειάζονται τα παιδιά που βρίσκονται στη διαδικασία εξετάσεων.

Μη ξεχνάμε ότι τα μάτια είναι δείκτες για την συνολική υγεία του σώματός μας!Αν αρχίζουν και κουράζονται, είναι ξηρά ή νιώθετε καύσο λόγω υπερβολικής μελέτης, τότε είναι σημαντικό να λάβεις τα παραπάνω μέτρα για την προστασία τους.

Καλή επιτυχία με όσο το δυνατόν λιγότερο άγχος!

Πάνω από όλα μετράει η υγεία σου!